pinkcup

Pink Cup 2010

Den 20. juni blev årets Pink Cup dameturnering afholdt i Mensalgård Golfklub og det blev en rigtig god dag med fint golfspil og megen hygge. Pink Cup er en landsdækkende turnering til støtte for Kræftens Bekæmpelses forskning imod brystkræft. Der kom støtte fra blandt andet klubben, Revidan Revision v. Henrik Wilson der gav morgenkaffen og nogle fine præmier, Højby bageren gav brødet og pålæg kom fra Super Brugsen i Højby. Der var hele 31 piger på banen og flere af dem var nye og spillede deres første turnering, og det gik rigtig fint. Mændene fungerede som caddies og betalte greenfee som spillerne, også en tak til dem. Der blev solgt diverse ting og afholdt lotteri og tak til Kirsten, Judith, Gitte og Ulla for hjælpen. Den største indsats stod Lily Balle for ligesom sidste år. En stor tak for det.

Turneringen blev afviklet i højt humør og vejret var med os, ingen vind og passende temperatur, der blev spillet i 2 rækker og i A-rækken vandt Jette Balle, nr. 2 blev Winnie Bech fra Odsherred Golfklub, nr. 3 blev Mariann Lund Bours. I B-rækken vandt Ulla Røntved, nr. 2 blev Birgit Markussen og nr. 3 blev Marianne Tiedemann.

Flot var det, at Anni Høegh Madsen der normalt ikke spiller med fordi hun hjælper til ved næsten alle turneringer, fik en fin 4-plads. Jette Balle vandt desuden det længste drive, Jeanette Espensen var nærmest flaget på hul 6 og Winnie Bech var nærmest flaget på hul 4. Efter spillet var der auktion på et maleri af Anne Linnet, som Henrik Wilson købte og et par fine golfsko fra Iben Tinning som Susanne Anthony løb med. Tak til Anne og Iben.

Og en stor hånd til alle caddies, som servicerede os på banen.